2016. november 26., szombat

Egy nap 5000 méteren

Na jó, pár-tíz métert kerekítettem. :) Lobuche valójában 4920 és 4950 m között fekszik, attól függően, hogy a falucskának épp melyik részében mászkál az ember.
Az eredeti tervek szerint tovább kellett volna mennünk, de Ildi előző napi állapota után úgy döntöttünk, hogy maradunk még egy napot aklimatizálódni. Ildi egy borzalmas éjszakán volt túl, én pedig alig mertem aludni egész éjjel, mert azt figyeltem, hogy rendesen kap-e levegőt.
Reggel arra ébredtünk, hogy havazik. Még jó, hogy pont ma tartunk pihenőnapot, nem? - gondoltuk.


Sajnos nem, mert a következő napra még rosszabb időjárást mondanak: még hidegebbet, és még több havat és esőt.
Na f@sza.


Az egész napot a menedékház legmelegebb részén, a közösségi teremben töltjük sorstársainkkal, rajtuk kívül ugyanis 6 spanyol is a maradás mellett döntött hasonló okok miatt.


Egy 20-30 perces sétára azért kimentünk, egyrészt, hogy kimozduljunk levegőzni, másrészt, hogy legalább 5000 méter fölé emelkedjünk.


Örültünk, hogy legalább a bűvös 5000-et túlléptük. Ekkor még nem tudtuk, de - Ildi arcán a kezdődő ödéma jeleit tekintve - már sejtettük, hogy ez lesz a legmagasabb pont, ahova feljutunk a túra során...

5 megjegyzés:

  1. No, azért nem túl sok embert ismerek aki ilyen magasságokig emelkedett :):):) Az előrejelzést elnézve, elkezdtem fázni :):)

    VálaszTörlés
  2. Pedig (akkor még) ott sem volt hidegebb, mint mostanában éjszakánként Magyarországon. :)

    VálaszTörlés
  3. A kep alapjam elegge retro honlapja van a mountain-forecastnak. :)

    VálaszTörlés