2017. március 31., péntek

Polska - Krakkó királyi városa

Lengyelországi látogatásom egyik megállója természetesen Krakkó volt. Valószínűleg az ország turisták által leglátogatottabb városa - nem véletlenül, hiszen több, mint 1000 éves történelemmel rendelkezik. Nagyon részletekbe nem megyek bele, csak felrakok pár képet a hangulat kedvéért. :)

Egy főutca a főtér fele.


A Barbakán őrtorony, eredetileg egy kicsi, vizesárokkal körülvett szigeten állt.


Wawel várerődje. Neve ismerős lehet az itthon is kapható lengyel csokiról.


Nagyboldogasszony-plébániatemplom az óváros főterének sarkán. Leírni is hosszú a templom nevét, de élőben amúgy hatalmas, magasztos épület.


Térjünk át valami érdekesebbre, az ételekre. 😀
Ez az egyetlen ország (Románián kívül), ahol eddig láttam a magyar lángos hódítását.


Pierogi, azaz töltött tésztagombócok. A leggyakoriabbak a hússal, túróval, káposztával, vagy gombával töltöttek - nekem mindegyik ízlik.


Nemzetközi viszonylatban a lengyel kolbász is nagyon híres. Talán majdnem annyira, mint a magyar, vagy a német. Vendéglátóim el is vittek - állításuk szerint - Krakkó legjobb utcai kolbászosához: egy bácsihoz, aki már 30 éve ugyanott és ugyanabból az autóból árulja a sült kolbászokat.


Nyami!


Még egy dolog, amiben hasonlítanak ránk lengyel barátaink ("lengyel, magyar, két jó barát" - ismered, ugye?): ők is szeretnek szotyizni. Náluk viszont dívik a nyers napraforgómag fogyasztása, közvetlenül a napraforgófejéből, valahogy így.


Na ennyit most dióhéjban Krakkóról. Tudom, hogy ez még ízelítőnek is kevés a városról, az internet és az útikönyv a barátod, ha többet akarsz tudni.
Én inkább mesélek egy-két érdekes, személyes történetet lengyelországi tartózkodásomból.

3 megjegyzés:

  1. Nekem így is nagyon érdekes volt. :) Itt még soha sem voltam, igaz Lengyelországban sem.

    VálaszTörlés
  2. Nahát, pedig azt gondoltam volna, hogy biztos voltál már. :) Akkor remélem ezek a posztok talán kicsit meghozzák majd a kedvedet - bár a helyi látványosságokra nem igazán fókuszáltam.

    VálaszTörlés
  3. Ez az ország eddig valahogy kimaradt :):) Csak írj róla, mert Veled utazni mindig öröm :)

    VálaszTörlés