2017. július 23., vasárnap

Via ferrata Magyarországon

Ma már egyre többen tudják, hogy mi az a via ferrata. A rövid válasz: ugyanaz, mint a klettersteig. 😄
Bővebben: a via ferrata olasz kifejezése, magyar megfelelője: vasalt út. Kiépített útvonal hegymászóknak, egyfajta átmenet a hegymászás és a sziklamászás között. Nem kell neked, magadnak verni a vasakat a sziklákba, mert valaki már megtette helyetted. Nem kell kötél, mert kifeszített vaskábel van kiépítve. Tehát könnyített sziklamászás. Vaskötél-pálya, vasfokok, néha -létrák, kapcsok alkotáj az egész pályát.
Ma már egyre többen tudják azt is, hogy Magyarországon is van már ilyen, kettő is: Cseszneken és Tatabányán.

A mi életünk első via ferratája a cseszneki várnál található volt tavaly.

Indulás előtt, már teljes menetfelszerelésben.


Egy közepes nehézségű útvonal megtámadása.


Ildi sem maradt le!


Ildit követve, az ott alul én vagyok. 😊


Sziklafal.


A csúcs közelében.


Az idő és a kilátás is gyönyörű volt.


A trió: Ildi, öcsém és én.


Dettó.


Szemben a cseszneki vár.


A tatabányai via ferratán még nem voltunk, de ami késik, nem múlik. Aztán jöhet az itáliai Garda tó! 😎

2 megjegyzés:

  1. Csupa olyan sportot űztök, amit én biztosan soha nem fogok már.:):) A cseszneki vár nagy kedvencem, de erről a Via Ferrátáról még bevallom, soha nem hallottam.

    VálaszTörlés
  2. Egy ilyet magam is bevállalnék. Nam jad ha nyugdíjas leszek... és lesz időm. :D Addig meg edzek, hogy nyugdíjas koromra ne legyek puding egy ilyen mászáshoz.

    Ha már Garda tó és egy ajánlást elfogadtok tőlem: Garndaland-ot ne hagyjátok ki, ha már ott jártok! https://www.gardaland.it/en/ Plusz egy kihívás: Nyuszik vagytok felülni a Blue Tornado-ra! (bazz, nekem olyan halál félelmem volt rajta... olyat még azóta se éltem át, pedig jött már szembe kamion is a 8-ason) :D ... Bár ahogy nézem, azóta már vannak izgalmasabb dolgok is. VR hullám vasút! Besz*rás!

    VálaszTörlés